Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 30 kwietnia 2025 02:32

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

§ 21.

1. Do zadań Opiekuna zatrudnionego w Żłobku należy: 

a) Ścisła współpraca z Dyrektorem Żłobka Gminnego „Małe Ziółka”;

b) Zapewnienie każdemu dziecku maksymalnego bezpieczeństwa w trakcie pobytu w Żłobku, odpowiadanie za życie i zdrowie dzieci przebywających w Żłobku; 

c) Zaspokajanie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych dziecka, reagowanie na każdy płacz i wołanie dziecka, łagodne i wyrozumiałe traktowanie każdego dziecka;

d) Wykonywanie prac pielęgnacyjnych, opiekuńczo – wychowawczych oraz edukacyjnych;

e) Stwarzanie warunków wspomagających rozwój oraz zdolności i zainteresowania dzieci poprzez obserwację i kontakt indywidualny; 

f) Planowanie i przeprowadzanie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka; 

g) Układanie planów zajęć i przeprowadzanie zajęć opiekuńczo- wychowawczych i edukacyjnych uwzględniając rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwy dla jego wieku; 

h) Przyjmowanie i wydawanie dzieci Rodzicom/opiekunom prawnym oraz osobom do tego upoważnionym; 

i) Inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze wychowawczym, kulturalnym i rekreacyjno-sportowym; 

j) Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji niezbędnej do pracy zgodnie z przepisami prawa; 

k) Organizowanie planu dnia i dbałość o jego wykonanie; 

l) Karmienie dzieci i wykonywanie zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych zgodnie z rozkładem dnia; 

ł) Natychmiastowe zawiadamianie Dyrektora Żłobka o objawach chorobowych zauważonych u dzieci, sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu dzieci i Pracowników, wypadkach na terenie     Żłobka oraz sytuacjach konfliktowych z Rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka; 

m) Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach i zorganizowanie pomocy lekarskiej w razie potrzeby;

n) Czuwanie nad prawidłowym żywieniem dzieci; 

o) Współpracowanie z Rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka;

p) Kontrolowanie stanu zabawek i pomocy wychowawczych, czuwanie nad ich właściwym używaniem, dbałość o czystość, ład i porządek w salach i innych pomieszczeniach Żłobka; 

r) Wykonywanie i aktualizowanie dekoracji sal i gazetki;

s) Planowanie własnego rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami Żłobka; 

t) Uczestniczenie w radach Opiekunów oraz spotkaniach z Rodzicami/opiekunami; 

u) Przejmowanie obowiązków zgodnie z wprowadzonym systemem zastępstw; 

w) Wykonywanie innych poleceń służbowych zleconych przez Dyrektora Żłobka lub osobę pełniącą zastępstwo; 

y) Szanowanie mienia Żłobka;

z) Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej.


Podziel się

Napisz do nas!

Jeśli masz pytania, wątpliwości lub chcesz porozmawiać na ważny temat - napisz do nas! Wszelkie zapytania z formularza kierowane są na adres [email protected]